ЯДС
Які винаходи допомагають пізнавати
світ особливим людям?
Українська мова
Тема. Прийменники. Написання
прийменників окремо від інших, уживання службових слів за змістом речення
Мета. Поглиблювати знання учнів про службові слова, їх роль у реченні; вчити
правильно писати прийменники з іншими словами; розвивати образне мислення учнів;
виховувати любов до природи.
Зміст уроку
І. Організація
класу
ІІ. Актуалізація
опорних знань
1.
Гра «Вилучи зайве»
Пише, небо, співає.
Дитина, сонце, білий.
З, сині, червоне.
На, падає,в.
2.
Хвилинка каліграфії
-
Хто запам’ятав останній прийменник? (в) Це літера – іменинниця. Літеру в
та склади з нею ми охайно запишемо на хвилинку
каліграфії.
В в ві вл вв св.
-
Подаруйте віршик для букви - іменинниці.
Буква "В" така цікава:
Стовпчик вверх,
Дві дужки справа.
Так в алфавіті живе
Всім потрібна буква "В".
Стовпчик вверх,
Дві дужки справа.
Так в алфавіті живе
Всім потрібна буква "В".
-
Які слова – подарунки, в яких є з
буква в подаруємо іменинниці?
-
До якої частини мови належить в?
ІІІ.
Оголошення теми мети уроку
-
Тема нашого уроку «Службові слова.
Прийменники». Ми продовжимо
знайомитися зі службовими
словами, прийменниками, поглибимо свої знання, попрацюємо з прислів’ями, віршиком,
буде робота в парах та групах.
IV. Робота над темою уроку
1.
Гра «Продовж речення»
Прийменник – це службова …
До прийменників не можна поставити …
Прийменники з іншими слова пишуться …
Наведіть приклади прийменників.
-
Прочитайте слова, записані на дошці.
небо білий
з падає
-
Чи можна з цих слів скласти речення? Якого слова, на вашу думку, не
вистачає? Складіть
і запишіть утворене речення.
-
Підкресліть прийменник. З яким словом він пов'язаний? Як написали з
неба? Чому?
2.
Робота з підручником с.77 в.1 (усно)
- Прочитайте правило декілька разів. Розкажіть його батькам.
3.
Робота в парах
-
Прочитайте вірш. Впишіть пропущені прийменники, користуючись
словами з довідки.
… розлогим дубом
нам … втіху
заховавсь …
сонця
клаптик
снігу.
Довідка: Під,
на, від.
4.
Вибіркове письмо
-
Випишіть з вірша словосполучення іменник + прийменник.
Гімнастика для очей
-
Закрийте очі. Уявіть сніжинку. Відкрийте очі. Слідкуйте очима за уявним
польотом сніжинки.
Сніжинка полетіла вниз, вгору, ліворуч, праворуч, сіла на
плече сусіда, на вашу долоньку, на кінчик носа. Міцно заплющте очі. Відрийте.
Чи не таку сніжинку ви собі уявили? (Слайд 2)
5.
Гра «Подивись і скажи»
-
Складіть словосполучення про сніжинку і дерево, використовуючи
прийменники. (Слайди 3 - 7)
6.
Робота в групах
-
Зберіть прислів’я. поясніть, як ви його розумієте.
І – дощів весняних квітне. земля Від (Від весняних дощів земля квітне.)
ІІ – зима лютому весною зустрічається. У з (У лютому зима з весною зустрічається.)
ІІІ – за Осінь веде. дощі собою (Осінь за собою дощі
веде.)
V. Підсумок уроку
1. Ребус (Слайд 8 – 12)
- Які прийменники та службові слова ще запам’ятали?
Немає коментарів:
Дописати коментар